Maťo ako sa ti páči tohtoročná sezóna z pohľadu počtu súťaží, kvality a dĺžky súťažných tratí?
Paráda! Každá súťaž mala zatiaľ mimoriadne kvalitné trate. Na Trebišove bola jedna skúška, ktorá bola podľa mňa nebezpečná, ale 90% tratí v tejto sezóne boli fakt krásne. Veľkú rolu zohrávajú aj podvozky, ktoré už sú dnes tak kvalitné, že jazdci môžu držať plný plyn o dosť viac ako tomu bolo v minulosti. Napríklad aj na slávnej Barumke veľa top jazdcov tvrdilo, že dávno tak rýchlo nešli, pretože sa kvôli kvalitnej technike nemusí uberať noha z plynu až kým nepríde výrazne ostrejšia zákruta.
Vrátil si sa do slovenského šampionátu zo svetovej rally, o čo je domáce prostredie iné ako svetové?
Je to obrovitánsky rozdiel, je to v podstate niečo úplne iné. Ťažko to opísať, lebo to je ako keby som mal porovnať svoje obľúbené slané a sladké jedlo.
Ako hodnotíš jazdcov, ktorí jazdia na Slovensku?
Nie je to zlé, bohužiaľ tu nemáme nikoho, kto by bol mladý a v podobnej situácii ako ja. Ale našťastie sa ide v majstráku kvalitné tempo a je to zábava.
Rally Košice je domáca súťaž, budeš sa na ňu nejako špeciálne pripravovať?
Určite sa veľmi teším na Košice, hlavne na RS Herľany, je to moja obľúbená skúška a poznám ju ako vlastnú dlaň. Verím, že aj ostatné skúšky budú pekné a kvalitné.
Akú stratégiu zvolíš do poslednej rally v sezóne?
Pôjdem naplno, budem si to užívať a budem sa snažiť potešiť aj divákov.
Zdenka Frývaldská
Tlačový tajomník 43. Rally Košice
foto: Daniel Hlinka