Pavle ako sa ti páči tohtoročná slovenská sezóna z pohľadu počtu súťaží, kvality a dĺžky súťažných tratí?
Tohtoročná sezóna sa mi veľmi páči, pretože sa nesie v duchu vyrovnaných súbojov a to pridáva tomuto športu atraktivitu. To je dobre, pretože potom je aj šampionát zaujímavejší. Počet súťaží je tak akurát. Dĺžka zhruba odpovedá ekonomickým možnostiam tímov a jazdcov. Na Slovensku je to navyše spestrené tým, že každý deň je hodnotený zvlášť a z toho dôvodu musí posádka do svojho jazdenia zahrnúť aj taktiku. Kvalita tratí je super. Sú tu veľmi náročné rýchlostné skúšky. Aj keď štartujem na Slovensku už tretí rok, stále sa stretávam s novými rýchlostkami. Organizátori sa snažia mať pestrú trať, čo je super. Najťažšia súťaž tento rok bola Rally Trebišov a to nie preto, že sa šiel po prvýkrát, ale charakterom tratí. Tie boli rýchle a neprehľadné bez odbočenia. Dlho sa šlo na jeden kvalt a myslím si, že práve táto trať ukázala, kto ako dokáže používať rozpis. Ďalším faktorom bol koncept súťaže – dve rýchlostky trikrát. Do toho človek musí poriadne vložiť aj hlavu.
Na Slovensku si zostal aj po minuloročnom úspechu, aj keď na začiatku sezóny to ešte nebolo isté. Tešíš sa tomu? Sú ti tieto trate už bližšie a známejšie ako boli kedysi?
S Verunkou sa veľmi tešíme, že sme zostali v šampionáte a že sme v podstate od druhej súťaže v čele. Veľmi nás to teší, lebo do majstráku sme vstúpili len tesne pred štartom a to zhodou náhod. Trate sú nám známejšie, ale stále nás prekvapia nejaké novinky. Trebišov sa šiel na košických rýchlostkách, ktoré som ešte nešiel.
Rally Košice bude dôležitou súťažou, budeš sa na ňu nejako špeciálne pripravovať? Akú stratégiu zvolíš do poslednej rally v sezóne?
Košice budú veľmi dôležité, to je pravda. My sme vďaka víťazstvu v piatich pretekoch teraz v pozícii, že nemusíme nutne vyhrať. Na jednu stranu je dobre, že nie sme v tlaku o výsledok. Na druhú stranu je to ťažká pozícia v tom, aby sme neurobili nejakú chybu. Takže budeme chcieť normálne pretekať ako hocikde inde a veľmi sa na to tešíme. Budeme sa na to pripravovať po všetkých stránkach na sto percent. Hlavne dúfame, že nebudú nejaké tendencie a snahy rozhodovať o titule iným spôsobom ako na rýchlostných skúškach, ako sme toho boli svedkami v minulých rokoch.
Zdenka Frývaldská
Tlačový tajomník 43. Rally Košice
foto: Daniel Hlinka